Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing voor alle Europese landen, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.

Lees deze algemene voorwaarden aandachtig voor je een bestelling plaatst op de Ugami website.

Laatste update: 16 oktober 2020

TOEPASSINGSGEBIED

Je leest deze algemene voorwaarden omdat je de Ugami website gebruikt. Deze algemene voorwaarden creeëren een wettelijk bindende overeenkomst tussen jou en Ugami (ook naar verwezen als ‘Ugami’, ‘wij’, ‘onze’) wanneer je een bestelling van onze producten plaatst op deze website.

De wettelijke entiteit van UGAMI is L-P CONSULTING BE, Minervalaan 31 bus 19, 1190 VORST (Belgium) – BE 0719.381.197.

Contact : info@ugami.be

Ugami behoudt het recht om deze algemene voorwaarden zonder voorafgaand bericht te wijzigen door een nieuwe versie te publiceren op zijn website. De geldende algemene voorwaarden voor je bestelling zijn diegene die op het ogenblik van de bestelling van je order op deze website staan. Lees deze algemene voorwaarden aandachtig en controleer of de details van je order compleet en correct zijn vooraleer je bevestigt. Als je denkt dat er een vergissing gebeurd is, contacteer ons op: orders@ugami.be. Het gebruik van deze website valt ook onder het privacybeleid van Ugami.

De Engelse versie van dit document is de authentieke versie en de versie waarnaar verwezen moet worden in geval van een klacht. De andere talen zijn slechts een vertaling van deze en die kan onvolmaakt blijken te zijn.

BESTELLINGEN PLAATSEN OP HET PLATFORM

GELDIGE BESTELLING

Om een bestelling te kunnen plaatsen op onze website dien je minimum 16 jaar, of ouder indien vereist door de wet van toepassing, te zijn;

GEEN GROOTHANDEL

Deze website dient er enkel toe Ugami in staat te stellen Ugami producten rechtstreeks te verkopen aan eindklanten. De doorverkoop van onze producten is dan ook uitdrukkelijk verboden. Met doorverkoop van onze producten wordt bedoeld eenieder die de Ugami producten doorverkoopt of de intentie heeft deze door te verkopen aan anderen: consumenten, bedrijven of een andere derde partij. Als Ugami reden heeft te geloven dat je betrokken bent in doorverkoop, behouden we ons het recht actie te nemen tegen jou, inclusief en zonder beperking: niet meer aan jou te verkopen, je bestellingen te annuleren en/of je account te schorsen of te verwijderen.

HOE BESTELLEN

Om een order te plaatsen, moet je je eerst registeren. Mogelijks moet je hiervoor functionele cookies accepteren in je browser zodat alle functionaliteiten van de website werken, waaronder diegene om items aan je winkelmandje toe te voegen en je order te plaatsen.

Als je een bestelling plaatst, sturen we je een mailtje ter bevestiging van je bestelling. Het aanvaarden van de order gebeurt bij de ontvangst van je betaling. We sturen je dan een mail om te bevestigen dat we je bestelling ontvangen hebben (“Bevestiging bestelling”). Vanaf dit ogenblik treden de algemene voorwaarden in voege en binden zij jou en Ugami (het “contract). We raden je aan een kopie van de algemene voorwaarden te downloaden of te printen, net als de bevestiging van je bestelling om naar te refereren. Als het onmogelijk is een bepaald product te leveren, brengen we je hiervan op de hoogte via mail en verwerken we je bestelling niet.

ONS RECHT OM EEN BESTELLING TE WEIGEREN OF EEN CONTRACT TE ANNULEREN

Het voldoen van de bestellingen is afhankelijk van de beschikbaarheid van de producten. We behouden ons uitdrukkelijk het recht om jouw order niet te accepteren ongeacht de reden. We behouden ons ook het recht om een contract te beëindigen met schriftelijke kennisgeving, zonder aansprakelijk te zijn voor schade of kosten, behalve die van de terugbetaling van het bedrag dat we van jou ontvingen in kader van het beëindigde contract, in de volgende situaties:

  • het product is niet beschikbaar / in voorraad;
  • je facturatie gegevens zijn niet correct of kunnen niet geverifieerd worden;
  • je order wordt door ons beveiligingssysteem herkend als ongebruikelijk of gevoelig aan fraude;
  • je bent minder dan 16 jaar of onder een oudere leeftijd als die oudere leeftijd niet toegelaten is door de toepasbare wetgeving om een contract aan te gaan met Ugami;
  • je bent een doorverkoper;
  • we kunnen niet leveren aan het adres dat je doorgegeven hebt;
  • door een gebeurtenis buiten onze wil (zie onder).

DATA CONTROLE

Als je ons je bestelling doorstuurt, kunnen we daar controles op uitvoeren voor de bestelling voltooid wordt. Deze controles houden onder meer in het controleren van je adres of nagaan of er geen fraude wordt gepleegd.

PRIJS / BETALING

BETAALMETHODEN

Je vindt de beschikbare betaalmethoden voor elk land terug in de “FAQ” sectie van UGAMI.be (de “Website”). We accepteren enkel de betaalmethoden opgesomd in deze sectie. Gelieve niet te betalen met een andere methode dan hier aangegeven. Doe je dat toch, zijn we niet verantwoordelijk voor het verlies van de betaling of andere schade die daaruit volgt.

VERWERKING VAN DE BETALING

Als je met krediet- of debetkaart betaalt, zullen we het bedrag van je rekening halen zodra je jouw bestelling voltooit. Als we 12 dagen na jouw bestelling nog steeds geen betaling ontvangen hebben, wordt je aankoop automatisch geannuleerd. Betalingen kunnen enkel worden verwerkt als de facturatiegegevens geverifieerd kunnen worden.

EIGENDOMSOVERDRACHT

We behouden het eigendomsrecht op al onze producten tot we de volledige betaling voor deze producten ontvangen hebben.

PRIJZEN EN VALUTA

De prijzen geafficheerd op de website zijn inclusief BTW zoals van toepassing. Verzendkosten worden toegepast per order. De exacte verzendkosten variëren naargelang het land van bestemming van de bestelling. De verzendkosten worden toegevoegd aan je winkelmandje en in de samenvatting van je bestelling.

Prijzen zijn in Euro. Het wijzigen van het land van bestemming kan een invloed hebben op de prijs door het wijzigen van de verzendkosten.

JE TOTALE PRIJS

De totale prijs bij de finale bevestiging is inclusief BTW en verzendkosten. Deze prijs wordt opgenomen in de bevestiging van de bestelling, waarvan we je aanraden deze te printen of te downloaden als referentie voor de toekomst. Als je met kredietkaart betaalt, zal het totale bedrag op je bankafschrift komen in lokale valuta.

Als je lokale valuta verschilt van de valuta waarin de prijzen zijn uitgedrukt, zal je bank de wisselkoers gebruiken die van toepassing is op het moment van de aankoop. Je bank kan een andere wisselkoers toepassen, dit valt buiten onze bevoegdheid.

PRIJSWIJZIGINGEN

De prijzen zijn die geafficheerd op de website. De prijzen kunnen wijzigen, maar deze wijzigingen hebben geen effect op een reeds bevestigde bestelling.

 

VERZENDING & LEVERING

LEVERING: WAAR EN WANNEER

We verzenden niet op officiële feestdagen noch op zondagen. We verwijzen je naar de FAQ op onze website voor bezorgdata, -tijden en -methoden. We kunnen enkel orders voldoen op thuis- of kantooradressen in een land opgesomd in de FAQop deze website.

GESPLITSTE LEVERING

Indien mogelijk, proberen we steeds alle bestelde producten op hetzelfde ogenblik te leveren. In sommige gevallen behouden we ons echter het recht om de levering te splitsen, bijvoorbeeld wanneer een deel van je order vertraagd of onbeschikbaar is. Indien we je order toch moeten splitsen, ontvang je hierover een mail op het mailadres uit je account op het ogenblik van bestelling om je hiervan op de hoogte te brengen. Bijkomende verzendkosten worden niet aangerekend.

TIJD OM TE BEZORGEN

De bezorgtijdlijn aangegeven op de afrekenpagina is slechts een indicatie van de gemiddelde bezorgtijd. De werkelijke levertijd kan hiervan afwijken en wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor die extra vertraging. De levertijd begint zodra u de e-mail ontvangt waarin staat dat uw bestelling is voltooid.

LEVERTIJD TIJDENS EVENEMENTEN

In sommige specifieke periodes is het mogelijk dat we deelnemen aan evenementen die ons in een korte periode veel verkopen kunnen opleveren, wat kan leiden tot extra vertragingen in de levering. Tijdens die evenementen wordt u voor het uitchecken en enkele dagen nadat u besteld heeft op de hoogte gebracht van mogelijke vertragingen in de bezorging.

Door deze melding te zien, erkent en aanvaardt u zonder voorbehoud dat u de kans heeft om het product later te ontvangen dan vermeld tijdens het afrekenproces.

Zolang uw bestelling niet de status “VOLTOOID” heeft gekregen, kunt u deze annuleren en volledig terugbetaald krijgen. Raadpleeg het gedeelte RETOUREN & ANNULERINGEN voor meer informatie over het annuleringsproces.

CONTROLE BIJ LEVERING

Wanneer je bestelling geleverd wordt, vragen we je de verpakking na te kijken op schade. Als de producten beschadigd zijn, gelieve het pakket niet te accepteren en ons te contacteren op orders@ugami.be met de vermelding van je bestelnummer.

VERZENDKOSTEN

GRATIS VERZENDING

Als je bestelling het vastgestelde bedrag voor je land van levering overschrijdt, krijg je gratis standaard verzending. Andere voorwaarden kunnen ook gratis verzending tot gevolg hebben. Zie de FAQ op onze website om de vastgestelde bedragen en bijhorende verzendkosten te raadplegen.

RETOURS & ANNULERINGEN

BESTELLING ANNULEREN VOOR LEVERING

Zolang je bestelling niet verzonden is, kan je deze zonder kosten en zonder reden annuleren. We beginnen bijna onmiddellijk met het verwerken van bestellingen na het plaatsen in onze online shop. Indien je jouw bestelling wenst te annuleren, controleer eerst de status door naar de ‘BESTELLINGEN’ tab te gaan in je profiel.

Als de status op ‘In verwerking’ staat, kan je jouw bestelling annuleren door te mailen naar orders@ugami.be (zie ook de FAQ op deze website). Als je bestelling nog niet verwerkt is, zullen we je een bevestigingsmail sturen en is de annulering gratis. Als het niet mogelijk is te annuleren, zullen de producten aan jou geleverd worden en kan je deze terugsturen volgens de procedure die volgt.

BESTELLING ANNULEREN VOOR DE LEVERING TIJDENS CHARITY EVENTS

We zouden in zeer specifieke en afgebakende periodes kunnen deelnemen aan liefdadigheidsevenementen. In die periode kan het zijn dat een deel van onze inkomsten wordt gedoneerd aan het liefdadigheidsevenement. Als dat het geval is en u uw bestelling wilt annuleren voordat we deze hebben voltooid, wordt alleen het niet-liefdadigheidsgedeelte van het totale bedrag van de bestelling terugbetaald, aangezien het andere deel mogelijk direct wordt overgemaakt naar het liefdadigheidsevenement.

U wordt duidelijk op de landingspagina van de website en ook tijdens het afrekenproces en validatieproces geïnformeerd dat uw bestelling plaatsvindt tijdens een liefdadigheidsevenement. Tijdens de validatie van de bestelling wordt u op de hoogte gebracht van het bedrag dat we naar het evenement zullen overmaken, dat niet wordt terugbetaald als u besluit de bestelling te annuleren.

PRODUCTEN TERUGSTUREN NA LEVERING

Je hebt het recht om producten die niet conform zijn met je bestelling te retourneren. Als je vraag wordt goedgekeurd, zal het aankoopbedrag terugbetaald worden. Voor praktische informatie over retourneren, zie de FAQ op onze website.

JE HERROEPINGSRECHT

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op voedsel- en drankgerelateerde producten die je kan vinden op de Ugami website.

Daarentegen, voor niet-voedselgerelateerde producten die je op onze website kan vinden (bv. thee accessoires), heb je als klant een herroepingsrecht dat je mag uitoefenen binnen een periode van 30 dagen vanaf de dag dat de goederen bij jou, of bij iemand door jou aangesteld, geleverd zijn.

Enkel producten in hun originele staat en verpakking, inclusief alle accessoires en documenten die initieel deel uitmaakten bij de levering, vergezeld van de aankoopfactuur van deze producten, kunnen geretourneerd worden onder dit herroepingsrecht. Indien je niet voldoet aan het voorgaande en de waarde van het product daardoor vermindert, kunnen we je aansprakelijk houden voor de verminderde waarde.

Om je herroepingsrecht uit te oefenen, gelieve ons te contacteren op orders@ugami.be

INFORMATIE TERUGBETALING

Terugbetalingen worden uitgevoerd gebaseerd op de oorspronkelijke methode van betaling.

TOEPASSELIJKE VOORWAARDEN BIJ VOORAFGAANDE BESTELLINGEN

Voorafgaande bestellingen zijn bestellingen die je kan plaatsen voor de officiële lancering. Gezien de aard van voorafgaande bestellingen, zijn de volgende voorwaarden van toepassing op voorafgaande producten:

  • Levering Voorafgaande bestellingen worden geleverd voor de officiële lanceringsdatum op voorwaarde dat we je betaling minstens 3 werkdagen voor deze datum ontvangen hebben. Exacte bezorgtijden zijn afhankelijk van de beschikbaarheid van het product in onze magazijnen. Standaard levertermijnen zijn van toepassing van zodra het product in voorraad is in onze magazijnen. Deze informatie is ter indicatie, de timing is niet bindend.
  • Betaling De betaling wordt afgehouden zodra een bestelling ontvangen is. We starten de uitvoering van je bestelling niet tot we de betaling ontvangen hebben.
  • Lanceerdatum product De geplande lanceerdatum voor je voorafgaande besteld product kan je terugvinden in de productomschrijving op onze website.

BEVEILIGING

Om alle gevoelige data gelinkt aan je betaling op de best mogelijke manier te beschermen heeft Ugami ervoor gekozen met SSL encryptie te werken.

INTELLECTUELE EIGENDOM

Alle content op de Ugami website is onderworpen aan auteurs- en intellectuele eigendomsrechten wereldwijd. Bijgevolg is elke reproductie, geheel of gedeeltelijk van deze website verboden.

Door op onze website te kopen, ga je ermee akkoord onze producten niet te gebruiken op een manier die ingaat tegen de rechten van Ugami.

VERANTWOORDELIJKHEID

De foto’s van de producten op de Ugami website zijn illustratief en hebben geen contractuele waarde. De koper wordt uitgenodigd de omschrijving van elk product door te nemen om de eigenschappen van het product te kennen.

Alle inhoud op de Ugami website, inclusief: tekst, afbeeldingen, audio of andere formaten zijn gemaakt louter ter informatie. De content is niet bedoeld als vervanging voor professioneel medisch advies, een diagnose of een behandeling. Zoek steeds hulp van je arts of een ander gekwalificeerde aanbieder indien je vragen hebt over een medische toestand. Verzaak nooit medische hulp te zoeken of uit te stellen door iets wat je gelezen hebt op deze website.

OVERMACHT

Een gebeurtenis buiten onze controle betekent elke handeling of gebeurtenis buiten onze redelijke controle, inclusief maar zonder beperkingen: stakingen, lock-outs of andere industriële acties uitgevoerd door derde partijen, burgerlijke commotie, herrie, invasies, terroristische aanvallen or dreiging daarvan, oorlog (verklaard of niet) of bedreiging of voorbereiding van oorlog, vuur, explosie, storm, overstroming, aardbeving, verzakking, epidemie of een andere natuurramp, of een publieke of private storing van de telecommunicatie netwerken.

Als een gebeurtenis buiten onze controle plaatsvindt die onze prestaties onder deze algemene voorwaarden beïnvloed;

  1. contacteren we je zo snel als redelijk mogelijk om je op de hoogte te brengen; en
  2. worden onze verplichtingen onder deze algemene voorwaarden geschorst zolang de overmachtsituatie duurt.

Indien de overmacht de levering van een product belemmert, zoeken we een nieuwe leverdatum zodra de overmachtsituatie beëindigd is. Je kan de bestelling in geval van overmacht ook annuleren indien je niet langer wenst de producten te ontvangen. Zie hierboven voor je annuleringsrechten.

KEUZE VAN JURISDICTIE

Je gaat er mee akkoord dat deze website, de algemene voorwaarden en elk ander dispuut tussen jou en Ugami door Belgisch recht behandeld zullen worden.

Indien je een klacht hebt, gelieve ons eerst te contacteren opinfo@ugami.be